Στο ΚΥΜΑ /2 συμμετοχή μου «Επικήδειο Βιο-Αυτο-Βιογράφημα» for a a walk on the wild side



Καθώς ετοιμάζω τη νέα μου συμμετοχή στο ποιητικό περιοδικό κύμα, που με μεράκι και οίστρο εκδίδουν ο ποιητής Γιώργος Δάγλας και ο εικαστικός Άκανθος, μου επιτρέπεται πλέον να δημοσιεύσω εδώ (στο blog των εκδοθέντων μου) το ποίημα (Επικήδειο Βιο-Αυτο-Βιογράφημα) με το οποίο συμμετείχα στο προηγούμενο τεύχος και, ως είθισται, περίμενα να περάσει λίγος χρόνος από την έκδοση πριν αναρτήσω διαδικτυακά.

Το ποίημα για τη Holly Woodloan την αγαπημένη σταρ, ίνδαλμά μας, που τόσο επηρέασε την εφηβεία μου και μάς ένωσε με τον παιδικό φίλο που μαζί εξελισσόμασταν στα πρώτα νιάτα, συνοδεύω, 
μετά το ποίημά μου, με το τραγούδι του Lou Reed το οποίο η Holly ενέπνευσε  (τη βιογραφεί κι εκείνος),
+ σύνδεσμο προς ταινίες της 
+ άλλα πολλά για εκείνην και από τον θρυλικό underground γόη (που αναφέρω κι εγώ στο ποίημα και ο Lou Reed στο τραγούδι) το Joe Dallessandro, που σπιρούνιζε τότε τον ερωτισμό μας σημαδεύοντας τα γούστα μας και που, από το δωμάτιο 403, μάς ανακοίνωσε το θάνατό της πέρσι το Δεκέμβριο.
+ Παρουσίαση του πριοδικού από τον Φώντα Τρούσσα στο blog Δισκορυχείο 
+ σύνδεσμο κοινωνικών δικτύων και παραγγελιών  του περιοδικού κύμα(κυκλοφορεί μόνο σε έντυπη έκδοση κι ανθολογούνται στις σελίδες τους μόνο άξια και φρέσκα έργα).


_____________________________


Holly Woodloan
26 Οκτωβρίου1946 – 6 Δεκεμβρίου 2015

Holly came from Miami, F-L-A
Hitchhiked her way across the USA
Plucked her eyebrows on the way
Shaved her legs and then he was a she
She says, "Hey, babe, take a walk on the wild side...."
Lou Reed:Take  A Walk On The Wild Side

H Xόλλυ
που «ήρθε απ' το Μαϊάμι
με auto-stop, διασχίζοντας τις ΗΠΑ
έβγαλε φρύδια, ξύρισε πόδια 
έκανε η το ο»

η Χόλλυ 
που είπε του Lou Reed
"Hey baby, 
για άντε μια βόλτα απ' την άγρια πλευρά"

η Χόλλυ
που δεν ήθελε τον έρωτα
αλλά σκανδάλισε τους στερημένους

η Holly Woodloan
που εψεύδετο πως κληρονόμησε νεκροταφεία,
η Χόλλυ
που αγάπησε τη σταροσύνη της των σκουπιδιών
κι έλεγε «νιώθω σταρ»
―και τι ήσουν πριν να γίνεις σταρ;
―αλήτης

η Χόλλυ
γιoς στρατιώτη και Πορτορικάνας,
η Χόλλυ
που γεννήθηκε Χαρόλδος
και εκδηλώθηκε στα 15 της
όσο εγώ ήμουν όταν την ανακαλύψαμε
με φίλο παιδικό
στα θερινά τα σινεμά καυτής Αθήνας

η Χόλλυ 
Trash κι ακόμα πιο πολύ
με το ποτό κρυμμένο στο συρτάρι με τις πούδρες,
και το τσιγάρο ανδρικά και λαϊκά
μέχρι την άκρη, μέχρι που να καίει τα δάχτυλα,

η Χόλλυ
που ο μέγας Κιούκορ δεν κατάφερε
να της δοθεί το Όσκαρ,

η Χόλλυ
εμπνευσμένη απ' την άλλη, του Καπότε,
με Givenchy  για Πρωινό στο Tiffany's
η Χόλλυ
κατά Cukor πιο καλή απ' την άκαμπτη Χέπμπορν 

η Χόλλυ
ακτίνα φως 
βγαλμένη απ' το εργοτάξιο του  Άντυ Γουόρχωλ

η Χόλλυ
που ενέπνευσε τα πρώτα νιάτα μας
Σκουπίδι λαμπερό
και πρότυπο άλλου κόσμου
αντίστασης στα πρότυπα

η Χόλλυ
κατά Μόρισσέυ με Νταλλεσάντρο,
ναι Νταλλεσάντρο sexy τόσο
που έκοβε ανάσα
και με σύριγγα στο μπράτσο μάς σημάδεψε

η Χόλλυ
που ορθάνοιξε τις Πύλες
εφηβικής μας φαντασίας,
μάς τέντωσε μάς τράβηξε 
για να 'χουμε
ευλυγισία στο όνειρο

η Χόλλυ
Σκιάχτρο Σ' Ένα Κήπο Αγγουριών
Τέρας
επιμονής
άσκηση αποτυχίας

η Χόλλυ
με μικροκλοπές στο Πόρτο Ρίκο
και φάρσα Νεοϋορκέζικη

η Χόλλυ
που όταν καταδικάστηκε
σε φυλακή των γυναικών
βρέθηκε στων ανδρών μετά

η Χόλλυ
έγινε ο 
στη φυλακή ο, πάλι ο
όμως στο σινεμά η,
η και στη φιλία 

η Χόλλυ
ηρωίδα μαγική των Σκουπιδιών

η Χόλλυ
που θυμόταν την περιτομή της
―της το ομόρφυνε―
και πίστευε καλά που γίνονται 'διακρίσεις'
αλλιώς ίσως την έστελναν στο Βιετνάμ,
και πώς να λύσεις θέμα σαν το Βιετνάμ
όταν, παραδεχόταν, «μαθηματικός δεν είμαι»

η Χόλλυ 
'Trash' μέσα στη αφθονία 
της Υπερδύναμης υπερπαραγωγών
με τα φτερά και πούπουλα
και σκόνες κάθε είδους
― brown sugar και χρυσόσκονη 


η Χόλλυ
που ούτε «να ζει κανείς ή να μη ζει»
δε διάβασε
αλλά
άνοιξε Πύλες στην οθόνη για να βγούμε εμείς
από το μικροαστισμό φτωχής πρωτεύουσας
παιδιά ελεύθερα
να στοχαστούμε, να δοκιμαστούμε
να δοκιμάσουμε απ' όλα ό,τι μάς δόθηκε,
να διδαχθούμε, να τολμήσουμε
κι η Τέχνη να ανοιχτεί σε μάς.

Η Χόλλυ.

Η Holly Woodloan
του δωματίου 403
οίκου 'για βοήθεια', 
η Χόλλυ πέθαινε
καθώς ο Νταλλεσάντρο 
Joe των εφηβικών μας ονειρώξεων
της έσφιγγε το χέρι
και της έλεγε πόσο εμείς οι άγνωστοι την αγαπάμε
ώσπου, 
ώρα κατάλληλη
αριστοκρατική, όχι χαράματα,
ώρα που λέμε καλημέρες οι ξενύχτηδες
ώρα 3:06 μ.μ. του Λος Άντζελες
η Holly Woodloan
έφυγε δίχως άλλες καλημέρες. 
_______________________________________________________________________



Lou Reed - Walk On The Wild Side  https://youtu.be/RsVLIiI8Vfo

 Lyrics
Holly came from Miami F.L.A.
 Hitch-hiked her way across the U.S.A.
 Plucked her eyebrows on the way
 Shaved her legs and then he was a she
 She said, hey babe, take a walk on the wild side,
 Said, hey honey, take a walk on the wild side.

 Candy came from out on the island,
 In the backroom she was everybody's darling,
 But she never lost her head
 Even when she was giving head
 She said, hey baby, take a walk on the wild side
 She said, hey babe, take a walk on the wild side
 And the coloured girls go,

Doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
 doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo

Little Joe never once gave it away
 Everybody had to pay and pay
 A hustle here and a hustle there
 New York City is the place where they said:
 Hey babe, take a walk on the wild side
 I said hey Joe, take a walk on the wild side

 Sugar Plum Fairy came and hit the streets
 Lookin' for soul food and a place to eat
 Went to the Apollo
 You should have seen him go go go
 They said, hey Sugar, take a walk on the wild side
 I said, hey honey, take a walk on the wild side

 Jackie is just speeding away
 Thought she was James Dean for a day
 Then I guess she had to crash
 Valium would have helped that dash
 She said, hey babe, take a walk on the wild side
 I said, hey honey, take a walk on the wild side
 And the coloured girls say

Doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
 doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo
doo doo doo doo doo doo doo doo doo


ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Στο άλλο μου ιστολόγιο (το ισόγειο του πνευματικού μου κόσμου)
έχω εκτίθενται στον προθάλαμο:
―Ο Joe Dallesandro ανακοινώνει το θάνατό της στη σελίδα του στοFacebook.
―Φωτογραφία γυρίσματος του Trash αναρτημένη πριν λίγες ώρες στο Facebook από τον Joe Dallesandro.
―Πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία της.
―Φιλμογραφία (από Wikipedia).
και
―'To Trash' στο οποίο κατέπληξε με  το μικρό της ρόλο.

Kάπως άσχετο μα με έπιασε κρίση περιέργειας να μάθω πού πήγε το Oscar και  με τι  nominations που θα είχε ανταγωνισθεί το 1970 αν τα είχε καταφέρει ο Cukor. Αν ενδιαφέρεστε κι εσείς, ήταν η χρονιά του γλυκανάλατου "Love Story" για το οποίο πήρε Oscar η συμπαθής ατάλαντη Ali MacGraw. 
______________________________________________________

από: diskoryxeion 

ΚΥΜΑ δεύτερο τεύχος 

Και το δεύτερο τεύχος του περιοδικού κύμα, που σχεδιάζουν οι Γιώργος Δάγλας και Άκανθος, έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. 
Ας πούμε ξανά, λοιπόν, πως το κύμα είναι ένα περιοδικό που στοχεύει στην ανάδειξη του ποιητικού λόγου (κυρίως), χωρίς αυτό να σημαίνει πως απουσιάζει και ο πεζός λόγος, οι συνεντεύξεις κ.λπ. Με ασπρόμαυρο τύπωμα και με απλό κασέ, το κύμα διαθέτει ύλη στην οποία μπορείς να σταθείς ξανά και ξανά, δίνοντάς σου αφορμές και για περαιτέρω ψάξιμο. Γιατί κι αυτό μετράει στα περιοδικά. Να σε οδηγούν σε παράλληλα ψαξίματα και διαβάσματα, να σου ανοίγουν κι άλλες πόρτες…
Να πούμε, για αρχή, πως είναι πολλοί οι έλληνες ποιητές που ανθολογούνται στο συγκεκριμένο τεύχος. Ανάμεσά τους και οι: Έστα Ράζου, Αχιλλέας Κατσαρός, Δάφνη Χρονοπούλου (μου άρεσε ιδιαιτέρως το «για την HollyWoodloan», ένα ποίημά της για τη μούσα του AndyWarhol), Δημήτρης Τροαδίτης, Σοφία Γιοβάνογλου, η σκληρή ποίηση του Βασίλη Βασιλειάδη κ.ά. Δεν είναι όμως μόνον οι Έλληνες, αλλά και οι ξένοι ποιητές που εμφανίζονται στο συγκεκριμένο τεύχος, όπως ο Stanley Kunitz (1905-2006), με το έξοχο «Το πορτρέτο» ή ο Jack Hirschman (καταγράφεται εν συντομία η σχέση του με την… τζαζ ποίηση). 
Στο νέο κύμα υπάρχουν ακόμη ένα σκοτεινό ποιητικό κείμενο του Γιώργου Δάγλα, μεταφράσεις του Φώτη Μότση (Peter Bichsel), μια συνέντευξη του Βασίλη Βασιλειάδη (τον αναφέραμε και πιο πριν) σχετική με τον εκδοτικό οίκο Provocateur, μια κουβέντα του Γιώργου Δάγλα με τον Κώστα Φέρρη και άλλα διάφορα. 
Μένω για λίγο στη συζήτηση με τον Φέρρη – και όχι μόνο επειδή λέει διάφορα για τη συνεργασία του με τους Aphrodites Child και τους Ακρίτας (έχει γράψει τα λόγια στο “666”και στο LP των Ακρίτας υπενθυμίζω), αλλά και γι’ άλλους λόγους. Μου άρεσε, ιδίως, η τοποθέτηση τού Κώστα Φέρρη η σχετική με τον… ποιητικό κινηματογράφο του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Λέει κάπου ο Φέρρης: «Ο Ταρκόφσκυ, φυσικά και είναι ποιητής(…). Για τον Αγγελόπουλο δεν μπορώ να πω το ίδιο. Πέρα από την πραγματική και αναμφισβήτητη αξία των έργων του, ο Θόδωρος είναι παγιδευμένος στη Μαρξιστική ρητορική, και δεν αφήνεται στο απρόβλεπτο, το τυχαίο και το λυρικό». Έχω πει κι εγώ τη γνώμη μου μερικές φορές, με διάφορες αφορμές, για το έργο του Αγγελόπουλου και συμφωνώ χοντρικά με τον Κώστα Φέρρη. Ο λεγόμενος «ποιητικός κινηματογράφος» τού Αγγελόπουλου είναι ανύπαρκτος, πνιγμένος συνήθως μέσα στους χονδροειδείς συμβολισμούς, αλλά ο μαρξιστικός κινηματογράφος του είναι εκπληκτικός. Κι εκεί, στο μαρξιστικό σινεμά του (Αναπαράσταση, Θίασος…), μπορεί να υπάρχει και ποίηση… 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ

Εκδόσεις "Κύμα" Στοά Φειδίου 14 
Παραγγελίες: kyma.periodiko@gmail.com

Εικόνες
Πάνω: Το ποίημα στο 'κύμα'
Κάτω: Πορτραίτο της Holly από τον Andy Warhol. 

______________________________________________________


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου